Od 1992 roku wspieramy europejskich przedsiębiorców

Wciągnik elektryczny linowy typ ABUS - udźwig do 40000 kg

Wciągnik elektryczny linowy typ ABUS - udźwig do 40000 kg
Brak opinii

Wciągniki liniowe, nowoczesne, najwyższej jakości firmy ABUS.



Wciągniki ABUS to wysoka wszechstronność i najwyższa jakość. Produkt gwarantuje niezawodność nawet w trudnych warunkach. Zastosowane we wciągnikach i wciągarkach typu GM podzespoły najwyższej jakości, gwarantują wielo letnią bezawaryjność. Udźwig od 1 do 120 ton. W naszej ofercie także szeroki wybór asortymentu dodatkowego do wciągarek i wciągników dla bardziej wymagających klientów. Firma ABUS zapewnia sprzęt nowoczesny i najwyższej jakości.

 

 Wciągniki typu D na dwudźwigarowych suwnicach pomostowych
 Wciągnik typu E na żurawiu słupowym typu VS
 Wciągniki typu E na jednodźwigarowych suwnicach pomostowych typu ELV
 Wciągnik typu E na podwieszanej suwnicy pomostowej EDL

 

Przekładnia mechanizmu podnoszenia
Kompaktowa, cichobieżna przekładnia zębata o uzębieniu skośnym gwarantuje uzyskanie wymaganego momentu obrotowego napędu podnoszenia. Dla każdego modelu dostępne są cztery różne stopnie przełożenia.
Silnik mechanizmu podnoszenia
Sercem wciągników i wciągarek linowych firmy ABUS są wytrzymałe, zmienno-biegunowe silniki wirnikowe wyposażone w zintegrowany hamulec bezpieczeństwa.
Układacz liny
Układacz liny wykonany z tworzywa sztucznego o niskim współczynniku tarcia, odporny na zużycie, o budowie pierścienia rozprężnego, zapewnia precyzyjne układanie liny. Konstrukcja ta przyczynia się do zwiększenia żywotności zarówno liny jak i bębna. Prosty montaż tego elementu znacząco upraszcza czynności konserwacyjno-remontowe.
Zblocze dolne
Nowoczesna budowa zblocza dolnego posiada profile ochronne w otworach wylotowych liny. Odporne na zużycie krążki linowe i hak wykonane są z ulepszonej cieplnie stali, co zapewnia wysoką niezawodność i długi okres eksploatacji.
Hamulec bezpieczeństwa
Przy zaniku napięcia zasilającego zadziała automatycznie elektromagnetyczny hamulec dwutarczowy. Zastosowanie bezazbestowych okładzin hamulcowych znacznie wydłużyło okres pomiędzy ich wymianą (ok. 1 miliona hamowań).
Wyposażenie elektryczne
Łatwa w obsłudze centralna jednostka sterująca LIS firmy ABUS chroni silnik, zlicza czas pracy oraz ogranicza maksymalne obciążenie.
Szybkozłącze
Zastosowanie połączeń na szybkozłącza minimalizuje czas prac konserwacyjno-montażowych. Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania, można łatwo i szybko łączyć i rozłączać układy elektryczne. Dodatkową zaletą jest brak możliwości pomyłkowych połączeń.
Napęd jazdy wózka
Dwie kompaktowe przekładnie planetarne ze zmienno-biegunowymi silnikami napędzają bądź hamują, bezpośrednio dwa koła napędowe.
  
Mechanizm jazdy wózka
Wózek posiada cztery koła jezdne z kołnierzem, zamocowane na łożyskach samosmarownych i montowany jest na dolnej krawędzi dźwigara. Możliwe jest zastosowanie specjalnego rodzaju kół do jazdy po nachylonych belkach.
Wyłącznik krańcowy podnoszenia firmy ABUS
Wyłącznik ten zabezpiecza przed przekroczeniem dopuszczalnego, najwyższego, względnie najniższego położenia haka. Zdwojoną pewność zadziałania wyłącznika zapewniają dwa punkty wyłączeń (dla najwyż- szego położenia haka). W szczególnych przypadkach może on być zastosowany jako ogranicznik podnoszenia lub opuszczania (opcja).
  

 

 


Typ E

Atrakcyjny cenowo, o kompaktowej, zwartej budowie wciągnik linowy typu E, wyposażony został w dwa niezależnie napędzane koła jezdne wózka. Przeznaczenie: do zamontowania na pojedynczym dźwigarze. Istnieje możliwość dostosowania rozstawu wózka do szerokości stopki dźwigara. Jest to najczęściej stosowany wciągnik dla udźwigu w zakresie 1 – 16 ton.

ModelPrzełożenie układu
linowego
Udźwig
( t )
Wysokość podnoszenia
( m )
C
( mm )
H
( mm )
GM 8004/13,26   9   -400176
GM 10002/1
4/1
2,5
5,0
12   18    24
6   9   -
567
500
196
196
GM 20002/1
4/1
3,2
6,3
12   18   24
6   9   -
580
500
213
213
GM 30002/1
4/1
4/1
6,3
10,0
12,5
12   20   30
6   10   15
6   10   -
665
580
580
251
251
251
GM 50002/1
4/1
10,0
16,0
12   20   30
6   10   -
830
825
273
273
GM 60002/1
2/1
10,0
12,5
12   20   -
12   -   -
830
830
293
293

 

 

 

 

 


Typ U

Wciągnik linowy typu U stosowany jest dla większych udźwigów i większych wysokości podnoszenia. Wyposażony jest w dwa wózki jezdne z napędem bezpośrednim. Podział obciążenia na 8 kół jezdnych umożliwia zastosowanie typowych profili walcowanych (do kolejek jednoszynowych). Typ ten znajduje również zastosowanie w suwnicach jednodźwigarowych o małych rozpiętościach i dużych udźwigach. Udźwig w zakresie 6,3 – 25 t.

ModelPrzełożenie układu
linowego
Udźwig
( t )
Wysokość podnoszenia
( m )
C
( mm )
H
( mm )
GM 50004/120,06   10   15   18,51132180
GM 60002/1
4/1
12,5
25,5
12   20   30   37
6   10   15   18,5
1256
1241
180
180
GM 70002/120,016   30   45   -1615180

 

 

 

 

 


Typ S - Wciągarka boczna

Wciągnik boczny. Dla uzyskania maksymalnej wysokości podnoszenia zastosowano nawijanie liny z boku dźwigara. Udźwig w zakresie 1 – 10 t. Zoptymalizowanie wysokości podnoszenia oraz możliwość zastosowania pojedynczego dźwigara do rozpiętości 35 m sprawia, że to rozwiązanie jest korzystniejsze od innych, ponieważ:
• zastosowanie wciągarki typu S pozwala zmniejszyć wysokość hali w porównaniu do rozwiązania typu E;
• zastosowanie suwnicy jednodźwigarowej z wciągarką typu S alternatywnie do suwnicy dwudźwigarowej o podobnej wysokości zabudowy, zmniejsza znacznie obciążenie torowiska i konstrukcji hali.

 

ModelPrzełożenie układu
linowego
Udźwig
( t )
Wysokość podnoszenia
( m )
C
( mm )
H
( mm )
GM 8004/13,26   9   -343238
GM 10004/15,06   9   -420278
GM 20004/16,36   9   -440280
GM 30002/1
4/1
5,0
10,0
12   20   -
6   10   15
700
555
280
340

 

 

 

 

 


Typ D – Wciągnik dwuszynowy w wykonaniu standardowym

Zaprojektowana dla średniego zakresu udźwigu, dwuszynowa wersja wciągnika linowa wyposażonego w przegubowe połączenie ramy nośnej z czołownicą. Rozwiązanie to zapewnia równomierny nacisk na cztery koła. Wózek wyposażony jest w dwa niezależnie napędzane koła jezdne. Udźwig w zakresie 1 – 63 t.

 

ModelPrzełożenie układu
linowego
Udźwig
( t )
Wysokość podnoszenia
( m )
C
( mm )
H
( mm )
GM 8004/13,26   9   -   -149460
GM 10004/15,06   9   12   -200500
GM 20002/1
4/1
3,2
6,3
12   18   24   -
6   9   12   -
300
220
500
500
GM 30002/1
4/1
6,3
12,5
12   20   30   -
6   10   15   -
320
260
560
590
GM 50002/1
4/1
4/2
10,0
20,0
10,0
12   20   30   37
6   10   15   18,5
9   15   20   -
445
385
320
610
720
615
GM 60002/1
4/1
6/1
12,5
25,0
40,0
12   20   30   37
6   10   15   18,5
4   6,6   10   12,3
520
275
611
660
900
945
GM 70002/1
4/1
4/2
6/1
8/2
20,0
40,0
20,0
63,0
40,0
16   30   45   -
8   15   22,5   27,5
7,3   17   27,3   -
5,3   10   15   -
4,2   9   14,0   -
572
500
236
722
521
987
995
987
1218
1015

 

 

 

 

 


Typ Z – Wciągnik dwuszynowy z bliźniaczym mechanizmem podnoszenia

Kompaktowy wciągnik dwuszynowy z bliźniaczym mechanizmem podnoszenia wyposażony jest w przegubowe połączenie ramy nośnej z czołownicą. Rozwiązanie to zapewnia równomierny nacisk na cztery koła. Wózek wyposażony jest w dwa niezależnie napędzane koła jezdne. Udźwig w zakresie 8 – 120 t.

 

ModelPrzełożenie układu
linowego
Udźwig
( t )
Wysokość podnoszenia
( m )
C
( mm )
H
( mm )
GM 50004/2

8/2

20

40,0

12   20   30   37

6   10   15   18,5

413

635

985

1030

GM 60004/2

8/2

25,0

50,0

12   20   30   37

6   10   15   18,5

419

643

1008

1080

GM 70004/2

6/2

8/2

10/2

12/2

40,0

63,0

80,0

100,0

120,0

16   30   45   -

10,6   20   30   36

8   15   22,5   27,5

12   18   22   -

15   -   -   -

473

897

915

960

1400

1107

1218

1275

1265

1200

 

 

 

 

 


Typ ZA - Wciągnik dwuszynowy z bliźniaczym mechanizmem podnoszenia o obniżonej budowie

 Mechanizm podnoszenia zamontowany jest przegubowo pomiędzy dźwigarami wózka. Uzyskano w ten sposób niską wysokość wózka.

Opinie