Wciągniki liniowe, nowoczesne, najwyższej jakości firmy ABUS.
Wciągniki ABUS to wysoka wszechstronność i najwyższa jakość. Produkt gwarantuje niezawodność nawet w trudnych warunkach. Zastosowane we wciągnikach i wciągarkach typu GM podzespoły najwyższej jakości, gwarantują wielo letnią bezawaryjność. Udźwig od 1 do 120 ton. W naszej ofercie także szeroki wybór asortymentu dodatkowego do wciągarek i wciągników dla bardziej wymagających klientów. Firma ABUS zapewnia sprzęt nowoczesny i najwyższej jakości.
![]() | Wciągniki typu D na dwudźwigarowych suwnicach pomostowych |
![]() | Wciągnik typu E na żurawiu słupowym typu VS |
![]() | Wciągniki typu E na jednodźwigarowych suwnicach pomostowych typu ELV |
![]() | Wciągnik typu E na podwieszanej suwnicy pomostowej EDL |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Przekładnia mechanizmu podnoszenia Kompaktowa, cichobieżna przekładnia zębata o uzębieniu skośnym gwarantuje uzyskanie wymaganego momentu obrotowego napędu podnoszenia. Dla każdego modelu dostępne są cztery różne stopnie przełożenia. | Silnik mechanizmu podnoszenia Sercem wciągników i wciągarek linowych firmy ABUS są wytrzymałe, zmienno-biegunowe silniki wirnikowe wyposażone w zintegrowany hamulec bezpieczeństwa. | Układacz liny Układacz liny wykonany z tworzywa sztucznego o niskim współczynniku tarcia, odporny na zużycie, o budowie pierścienia rozprężnego, zapewnia precyzyjne układanie liny. Konstrukcja ta przyczynia się do zwiększenia żywotności zarówno liny jak i bębna. Prosty montaż tego elementu znacząco upraszcza czynności konserwacyjno-remontowe. | Zblocze dolne Nowoczesna budowa zblocza dolnego posiada profile ochronne w otworach wylotowych liny. Odporne na zużycie krążki linowe i hak wykonane są z ulepszonej cieplnie stali, co zapewnia wysoką niezawodność i długi okres eksploatacji. |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Hamulec bezpieczeństwa Przy zaniku napięcia zasilającego zadziała automatycznie elektromagnetyczny hamulec dwutarczowy. Zastosowanie bezazbestowych okładzin hamulcowych znacznie wydłużyło okres pomiędzy ich wymianą (ok. 1 miliona hamowań). | Wyposażenie elektryczne Łatwa w obsłudze centralna jednostka sterująca LIS firmy ABUS chroni silnik, zlicza czas pracy oraz ogranicza maksymalne obciążenie. | Szybkozłącze Zastosowanie połączeń na szybkozłącza minimalizuje czas prac konserwacyjno-montażowych. Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania, można łatwo i szybko łączyć i rozłączać układy elektryczne. Dodatkową zaletą jest brak możliwości pomyłkowych połączeń. | Napęd jazdy wózka Dwie kompaktowe przekładnie planetarne ze zmienno-biegunowymi silnikami napędzają bądź hamują, bezpośrednio dwa koła napędowe. |
![]() | ![]() | ||
Mechanizm jazdy wózka Wózek posiada cztery koła jezdne z kołnierzem, zamocowane na łożyskach samosmarownych i montowany jest na dolnej krawędzi dźwigara. Możliwe jest zastosowanie specjalnego rodzaju kół do jazdy po nachylonych belkach. | Wyłącznik krańcowy podnoszenia firmy ABUS Wyłącznik ten zabezpiecza przed przekroczeniem dopuszczalnego, najwyższego, względnie najniższego położenia haka. Zdwojoną pewność zadziałania wyłącznika zapewniają dwa punkty wyłączeń (dla najwyż- szego położenia haka). W szczególnych przypadkach może on być zastosowany jako ogranicznik podnoszenia lub opuszczania (opcja). |
![]() ![]() | Typ E Atrakcyjny cenowo, o kompaktowej, zwartej budowie wciągnik linowy typu E, wyposażony został w dwa niezależnie napędzane koła jezdne wózka. Przeznaczenie: do zamontowania na pojedynczym dźwigarze. Istnieje możliwość dostosowania rozstawu wózka do szerokości stopki dźwigara. Jest to najczęściej stosowany wciągnik dla udźwigu w zakresie 1 – 16 ton.
|
![]() ![]() | Typ U Wciągnik linowy typu U stosowany jest dla większych udźwigów i większych wysokości podnoszenia. Wyposażony jest w dwa wózki jezdne z napędem bezpośrednim. Podział obciążenia na 8 kół jezdnych umożliwia zastosowanie typowych profili walcowanych (do kolejek jednoszynowych). Typ ten znajduje również zastosowanie w suwnicach jednodźwigarowych o małych rozpiętościach i dużych udźwigach. Udźwig w zakresie 6,3 – 25 t.
|
![]() ![]() | Typ S - Wciągarka boczna Wciągnik boczny. Dla uzyskania maksymalnej wysokości podnoszenia zastosowano nawijanie liny z boku dźwigara. Udźwig w zakresie 1 – 10 t. Zoptymalizowanie wysokości podnoszenia oraz możliwość zastosowania pojedynczego dźwigara do rozpiętości 35 m sprawia, że to rozwiązanie jest korzystniejsze od innych, ponieważ:
|
![]() ![]() | Typ D – Wciągnik dwuszynowy w wykonaniu standardowym Zaprojektowana dla średniego zakresu udźwigu, dwuszynowa wersja wciągnika linowa wyposażonego w przegubowe połączenie ramy nośnej z czołownicą. Rozwiązanie to zapewnia równomierny nacisk na cztery koła. Wózek wyposażony jest w dwa niezależnie napędzane koła jezdne. Udźwig w zakresie 1 – 63 t.
|
![]() ![]() | Typ Z – Wciągnik dwuszynowy z bliźniaczym mechanizmem podnoszenia Kompaktowy wciągnik dwuszynowy z bliźniaczym mechanizmem podnoszenia wyposażony jest w przegubowe połączenie ramy nośnej z czołownicą. Rozwiązanie to zapewnia równomierny nacisk na cztery koła. Wózek wyposażony jest w dwa niezależnie napędzane koła jezdne. Udźwig w zakresie 8 – 120 t.
|
![]() | Typ ZA - Wciągnik dwuszynowy z bliźniaczym mechanizmem podnoszenia o obniżonej budowie Mechanizm podnoszenia zamontowany jest przegubowo pomiędzy dźwigarami wózka. Uzyskano w ten sposób niską wysokość wózka. |